人気ブログランキング | 話題のタグを見る

dogdeco HOME 犬と暮らす家の日記

You are the sunshine of my life。
You are the sunshine of my life。_f0068145_22354153.jpg
You Are The Sunshine Of My Life / Stevie Wonder

You are the sunshine of my life
That's why I'll always be around
You are the apple of my eye
Forever you'll stay in my heart
君は私の太陽。
だから私は君が必要なんだ。
君は私の大切な人。
ずっと私の心の中にいるよ。

I feel like this is the beginning
'though I've loved you for a million years
And if I thought our love was ending
I'd find myself drowning in my own tears
この思いは出会ってからのように感じるけれど
きっと百年もの間、私は君のことを愛してる。
もし、私たちが離れ離れになるなんて考えたら
私は自分の涙で溺れてしまう。

You are the sunshine of my life
That's why I'll always stay around
You are the apple of my eye
Forever you'll stay in my heart
君は私の太陽。
だから私は君が必要なんだ。
君は私の大切な人。
ずっと私の心の中にいるよ。

You must have known that I was lonely
Because you came to my rescue
And I know that this must be heaven
How could so much love be inside of you
君は私がさびしいことを知っていたんだね。
君はそんな私を助けてくれた。
そして私に幸せの意味を教えてくれた。
君にはいったいどれほどの愛が溢れているんだろう。

You are the sunshine of my life
That's why I'll always stay around
You are the apple of my eye
Forever you'll stay in my heart
君は私の太陽。
だから私は君が必要なんだ。
君は私の大切な人。
ずっと私の心の中にいるよ。


今日、夕刻、武蔵野公園に家族で散歩に行っていたら、
嫁が突然「あれっ見て!」と空を指差すので言うので、その先を辿った。
嫁が「月とハナや。」と言い、私はその美しさに息を呑み、ハナのことを想い返した。
帰り道で口笛を吹いたスティービーワンダーの中でも大好きな歌。
ハナから教えてもらったこと。月と出会えたこと。家族が幸せでいられること。
英語が苦手な私の和訳。感謝の意味を込めてハナに捧ぐ歌。


dogdeco HOME 犬と暮らす家    isao ikeda
by dogdeco | 2010-05-16 23:16 | 犬と暮らす家の日記
<< チャイブレイク。 一人二役。 >>